lunes, 13 de enero de 2014

Taller MMI (Materials Multimèdia Interactius) III: Presentacions materials multimèdia interactives


El taller d'aquesta setmana consistia en crear una presentació a través de diapositives a partir del programa Power Point, per tant, havíem de crear un Power Point interactiu.

La meva companya Esperança i jo hem decidit crear un conte interactiu ja que havíem de realitzar la feina centrant – nos en el nostre projecte, que són els contes. Per això, hem relacionat el tema dels contes amb una temàtica que es dona a les classes de primària, aquesta temàtica tracta sobre els diferents tipus d’animals. Per tant, hem creat un conte d’animals que, a part de contar una historia, també conté informació sobre els diferents tipus d’animals, peixos, amfibis, aus, rèptils i mamífers.

Per realitzar aquesta presentació del conte hem utilitzat el programa Power Point, un programa que tots coneixem i sabem utilitzar, ja que al llarg de la carrera hem hagut de crear moltísimes presentacions amb ell.




Realitzant aquesta feina he comprovat que només coneixem les eines bàsiques del programa com ara afegir imatges, vídeos, àudios i text, variar l’estil de la diapositiva i fer que aquesta tingui qualque animació a l’hora d’entrar o sortir en pantalla, però he descobert moltísimes altre opcions per crear un muntatge més divertit, dinàmic i interactiu. Ja que podem fer que les imatges es moguin i crear hipervincles amagats en els objectes que hi apareixen en la presentació que ens permeten anar d’una diapositiva a una altra que estan separades entre sí, és a dir, que no es troben una darrera l’altre.

Per realitzar aquesta feina hem utilitzat la versió 2010 de Power Point.

Com ja he dit abans, el nostre Power point està relacionat amb el nostre projecte, que són els contes.

Per tant, la primera cosa que vàrem haver de fer va ser crear el conte. Vàrem cercar un per Internet i el vàrem modificar per a que coincidís amb totes les idees que teníem pensades, ja que volíem tractar el tema dels diferents tipus d’animals vertebrats que existeixen, a partir del nostre conte.

El conte que vàrem triar va ser “El pingüino Lino y sus amigos del zoo” que tractava de tres animals que s’havien apostat qui faria més amics dels tres, i havien d’anar parlant amb els diferents animals del zoo. La nostra modificació és que només és un animal el que va parlant amb els diferents animals del zoo, per tant hem afegit més animals per a que cada animal amb qui parla és d’un tipus d’animal vertebrat diferent.

Després de pensar el conte vàrem crear tres activitats relacionades amb el conte, per comprovar si s’ha entès el conte i els diferents conceptes que hi apareixen. Hi ha tres tipus d’activitats.

La primera conté preguntes sobre el conte, és una comprensió lectora per veure si s’ha entès la historia. Hi ha la imatge de tots els personatges i cinc preguntes diferents, cada una relacionada amb cada personatge diferent. S’escoltarà la pregunta i s’haurà de seleccionar a un animal per contestar – la.

La segona activitat està relacionada amb els tipus d’animals que s’han treballat a partir del conte. Es posaran una sèrie d’animals i indicarem quin tipus d’animal han de seleccionar.

La tercera i darrera activitat consisteix en indicar del grup d’animals que hi haurà el que no pertany al tipus de la majoria, és a dir, hi haurà quatre imatges, tres seran del mateix tipus d’animal i la quarta serà d’un altre tipus i serà la que hauran de seleccionar.

Amb aquestes activitats podrem comprovar si han entès el conte i les explicacions.

Quan ja hem tingut el conte triat, hem fet la seva modificació i hem elaborat les activitats, vàrem passar a dissenyar com volíem que sortís al Power Point, és a dir, vàrem dividir el conte en trossos per introduir cada un a una diapositiva diferent de la presentació, també vàrem indicar on s’havia de polsar per anar a una diapositiva o a una altra i vàrem dividir quines parts llegiria jo i la meva companya.

La següent passa que vàrem fer va ser cercar les fotografies i imatges que volíem, tant per al conte com per a les activitats. A continuació, vàrem passar a col·locar – les al Power Point, seguint l’ordre que havíem establert al disseny que hem mostrat abans.

Un pic estaven totes les imatges havíem d’establir les diferents animacions, va ser el més difícil de tot ja que mai ho havíem fet i ens va costar trobar com es feia, però un pic esbrinat com s’ha de fer va ser fàcil ja que teníem un guió fet de com volíem les animacions i els enllaços i només el vàrem haver de seguir.

La darrera passa va ser gravar la veu, que ho vàrem fer a través d' audacityun programa que ja havíem utilitzat per gravar el taller anterior. 

Aquí podreu veure una carpeta  amb totes les imatges i àudios que hem utilitzat per realitzar la nostra presentació.

Finalment la nostra presentació amb Power Point estava acabada, a continuació podeu veure com ha quedat el nostre conte interactiu.

Cuento TIC el pingüino lino y sus amigos




Hem pujat el powerpoint amb el visualitzador Authorstream, a través del qual us podeu fer una idea de com és el conte, però té moltes errades perquè es perd qualitat, algunes errades que es poden trobar són:

- Canvis en el format de la lletra.
- Animacions desordenades.
- Àudios que no sonen o que no són al lloc que toca.
- Pèrdua d'alguns efectes en les transcicions de diapositives.
- Hipervincles que no funcionen.

Reflexió i aplicació dins l’aula:

Puc dir que tampoc ha estat una feina molt complicada de fer, ha estat com les altres, però si puc dir que ha estat la que ha dut més feina elaborar – la. Però ha estat un taller que m’ha agradat fer – ho, sobretot veure el resultat final. He treballat amb un programa que estic cansada d’utilitzar degut a la nostra carrera, que sempre hem de fer presentacions amb aquest programa, però he vist que no coneixia ni la meitat de tot el que conté. Com he dit abans només coneixia lo bàsic i amb aquesta pràctica he descobert molts recursos que proporciona aquest programa que poden ser molt útils per aplicar a altres assignatures.

Centrant la meva opinió a aplicar aquest tipus d’activitats a l’aula penso que aquest programa és molt útil, ja que podem crear diferents materials interactius que es poden treballar dins l’aula. Els nins poden experimentar amb ell i també poden crear les seves pròpies presentacions. Els mestres poden crear presentacions a partir de les explicacions, d’aquesta manera les classes teòriques poden ser diferents i més dinàmiques si utilitzen tots els recursos que proporciona el programa.
  

També es poden relacionar temes que s’han de tractar a classe amb diferents contes que puguin tenir qualque relació, o modificar aquests contes per cercar les relacions, com hem fet nosaltres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario