El taller d'aquesta setmana consistia en crear una presentació a través de diapositives a partir del programa Power Point, per tant, havíem de crear un Power Point interactiu.
La meva companya Esperança i jo hem
decidit crear un conte interactiu ja que havíem de realitzar la feina centrant
– nos en el nostre projecte, que són els contes. Per això, hem relacionat el
tema dels contes amb una temàtica que es dona a les classes de primària,
aquesta temàtica tracta sobre els diferents tipus d’animals. Per tant, hem
creat un conte d’animals que, a part de contar una historia, també conté
informació sobre els diferents tipus d’animals, peixos, amfibis, aus, rèptils i
mamífers.
Per realitzar
aquesta presentació del conte hem utilitzat el programa Power Point, un
programa que tots coneixem i sabem utilitzar, ja que al llarg de la carrera hem
hagut de crear moltísimes presentacions amb ell.
Realitzant aquesta
feina he comprovat que només coneixem les eines bàsiques del programa com ara
afegir imatges, vídeos, àudios i text, variar l’estil de la diapositiva i fer
que aquesta tingui qualque animació a l’hora d’entrar o sortir en pantalla,
però he descobert moltísimes altre opcions per crear un muntatge més divertit,
dinàmic i interactiu. Ja que podem fer que les imatges es moguin i crear
hipervincles amagats en els objectes que hi apareixen en la presentació que ens
permeten anar d’una diapositiva a una altra que estan separades entre sí, és a
dir, que no es troben una darrera l’altre.
Per realitzar
aquesta feina hem utilitzat la versió 2010 de Power Point.
Com ja he dit
abans, el nostre Power point està relacionat amb el nostre projecte, que són
els contes.
Per tant, la
primera cosa que vàrem haver de fer va ser crear el conte. Vàrem cercar un per
Internet i el vàrem modificar per a que coincidís amb totes les idees que
teníem pensades, ja que volíem tractar el tema dels diferents tipus d’animals
vertebrats que existeixen, a partir del nostre conte.
El conte que vàrem
triar va ser “El pingüino Lino y sus amigos del zoo” que tractava de tres
animals que s’havien apostat qui faria més amics dels tres, i havien d’anar
parlant amb els diferents animals del zoo. La nostra modificació és que només
és un animal el que va parlant amb els diferents animals del zoo, per tant hem
afegit més animals per a que cada animal amb qui parla és d’un tipus d’animal
vertebrat diferent.
Després de pensar
el conte vàrem crear tres activitats relacionades amb el conte, per comprovar si
s’ha entès el conte i els diferents conceptes que hi apareixen. Hi ha tres
tipus d’activitats.
La primera conté
preguntes sobre el conte, és una comprensió lectora per veure si s’ha entès la
historia. Hi ha la imatge de tots els personatges i cinc preguntes diferents,
cada una relacionada amb cada personatge diferent. S’escoltarà la pregunta i
s’haurà de seleccionar a un animal per contestar – la.
La segona activitat
està relacionada amb els tipus d’animals que s’han treballat a partir del
conte. Es posaran una sèrie d’animals i indicarem quin tipus d’animal han de
seleccionar.
La tercera i
darrera activitat consisteix en indicar del grup d’animals que hi haurà el que
no pertany al tipus de la majoria, és a dir, hi haurà quatre imatges, tres
seran del mateix tipus d’animal i la quarta serà d’un altre tipus i serà la que
hauran de seleccionar.
Amb aquestes
activitats podrem comprovar si han entès el conte i les explicacions.
Quan ja hem tingut el
conte triat, hem fet la seva modificació i hem elaborat les activitats, vàrem passar a dissenyar com volíem
que sortís al Power Point, és a dir, vàrem dividir el conte en trossos per
introduir cada un a una diapositiva diferent de la presentació, també vàrem
indicar on s’havia de polsar per anar a una diapositiva o a una altra i vàrem
dividir quines parts llegiria jo i la meva companya.
La següent passa que vàrem fer va ser
cercar les fotografies i imatges que volíem, tant per al conte com per a les
activitats. A continuació, vàrem passar a col·locar – les al Power Point,
seguint l’ordre que havíem establert al disseny que hem mostrat abans.
Un pic estaven totes les imatges havíem
d’establir les diferents animacions, va ser el més difícil de tot ja que mai ho
havíem fet i ens va costar trobar com es feia, però un pic esbrinat com s’ha de
fer va ser fàcil ja que teníem un guió fet de com volíem les animacions i els
enllaços i només el vàrem haver de seguir.
La darrera passa va ser gravar la veu, que
ho vàrem fer a través d' audacity, un
programa que ja havíem utilitzat per gravar el taller anterior.
Aquí podreu veure una carpeta amb totes les imatges i àudios que hem utilitzat per realitzar la nostra
presentació.
Finalment la nostra presentació amb Power
Point estava acabada, a continuació podeu veure com ha quedat el nostre conte
interactiu.
Cuento TIC el pingüino lino y sus amigos
Hem pujat el powerpoint amb el visualitzador Authorstream, a través del qual us podeu fer una idea de com és el conte, però té moltes errades perquè es perd qualitat, algunes errades que es poden trobar són:
- Canvis en el format de la lletra.
- Animacions desordenades.
- Àudios que no sonen o que no són al lloc que toca.
- Pèrdua d'alguns efectes en les transcicions de diapositives.
- Hipervincles que no funcionen.
Reflexió i
aplicació dins l’aula:
Puc dir que tampoc ha estat una feina molt complicada de fer, ha estat com
les altres, però si puc dir que ha estat la que ha dut més feina elaborar – la.
Però ha estat un taller que m’ha agradat fer – ho, sobretot veure el resultat
final. He treballat amb un programa que estic cansada d’utilitzar degut a la
nostra carrera, que sempre hem de fer presentacions amb aquest programa, però
he vist que no coneixia ni la meitat de tot el que conté. Com he dit abans
només coneixia lo bàsic i amb aquesta pràctica he descobert molts recursos que
proporciona aquest programa que poden ser molt útils per aplicar a altres
assignatures.
Centrant la meva opinió a aplicar aquest tipus d’activitats a l’aula penso
que aquest programa és molt útil, ja que podem crear diferents materials
interactius que es poden treballar dins l’aula. Els nins poden experimentar amb
ell i també poden crear les seves pròpies presentacions. Els mestres poden
crear presentacions a partir de les explicacions, d’aquesta manera les classes
teòriques poden ser diferents i més dinàmiques si utilitzen tots els recursos
que proporciona el programa.
També es poden relacionar temes que s’han de tractar a classe amb diferents
contes que puguin tenir qualque relació, o modificar aquests contes per cercar
les relacions, com hem fet nosaltres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario